Lancement d'une souscription pour la sauvegarde du Fort de Brescou

Souscription Fort Brescou

La Ville d’Agde lance le 1er mars 2016 une campagne de mécénat faisant appel à la générosité publique, afin de restaurer et de sauvegarder le Fort de Brescou, joyau architectural remarquable érigé au XVIème siècle, situé sur un site unique en Méditerranée : un îlot basaltique, au large du Cap d’Agde.

Cette action invite toutes les personnes attachées au site, habitants de la commune et de l’Agglomération, commerçants, entrepreneurs, touristes, à participer financièrement aux travaux, dont une partie du montant est éligible au titre de la souscription publique.

Ces dons pourront donner lieu à des déductions fiscales.

Entreprises et particuliers pourront dès le 1er mars  2016, effectuer leurs dons :

English version​

Launch of a subscription to save the Fort de Brescou

The City of Agde launched a sponsorship campaign on March 1, 2016. An appeal is being made to everyone’s generosity to restore and save the Fort de Brescou. This remarkable architectural gem, built in the 16th century, is located on a unique site in Mediterranean: a basaltic island off the coast of Cap d’Agde.

This action invites all the Fort de Brescou lovers - inhabitants of Agde and its surroundings, merchants, entrepreneurs, tourists - to contribute financially to the work (a part of the amount is eligible for the public subscription).

These donations can give tax deductions.

Companies and individuals can donate since March 1, 2016:

• by internet on www.fondation-patrimoine.org
  • by bank cheque to the order of “Fondation du Patrimoine – Fort de Brescou”. A warrant is available at the Town Halls of Agde, Cap d’Agde and Grau d’Agde, and in the different Tourist Offices of Cap d’Agde, Agde and Grau d’Agde.
  • or download the warrant below

Qr Code Souscription Brescou